Треньорът на яхт клуб „Порт Бургас” Иван Василев изрази пред nautica.bg своите претенции към състезателната дистанция на завършилата днес регата „Съединение 2016”, малко след награждаването на призьорите и официалното закриване в Царево. „Само адмирации за домакините от МСК „Сереко” и организацията, която бяха създали. Осигурен кран за пускане и вдигане на треньорските катери, храна и вода за състезателите, тениски, много добре подготвени церемонии за откриване и закриване… С една дума – перфектно! Претенциите ми са към състезателната дистанция през трите дни. Все пак, не сме дошли на почивка да ядем и пием, а децата да се състезават.
Първият ден гонките бяха в гавана на Порт Царево, заради силен вятър и вълна. Гонките с продължителност 13-15 минути, къса стартова линия, струпване на лодки на пиненда и въпреки това не бе коригирана. Вярно, условията са еднакви за всички, но каква стратегия може да се гради при 4-5 минути качване към знак No.1?
Вторият ден вятърът падна, остана вълната. Можеше да се изнесе дистанцията в залива, да се даде възможност на децата да пробват глисиране по вълната. Но старта отново бе в гавана, отново с печеливш пиненд. Знак No.1 изнесен в морето, но покрай вълнолома състезателите попадат във ветрова сянка… Трети ден - слаб вятър със силно течение, старта – отново от вехата.
Поставям тези въпроси защото правим състезание за състезателите. Посочените по-горе условия облагодетелстваха по-малките за сметка на големите. Кога ще се научат да карат при такива условия – силен ватър и вълна? На ЕП за Laser в Хърватска състезателите излязоха на 22 възла, по време на гонките достигна 30-35. Да не говорим за ЕП на Optimist в Италия по-рано. Там всички гонки бяха при силен вятър и високи вълни”, завърши Иван Василев.